eparagony.pl

E-paragony: proste narzędzie dla e-commerce aby usprawnić procesy w sklepie internetowym

E-commerce: prosty sposób na (lepsze) przygotowanie do Q4

Jeżeli działasz w e-commerce to dobrze wiesz, jak intensywny potrafi być IV kwartał roku. Często jest to także moment, w którym wielu przedsiębiorców żałuje braku wcześniejszej refleksji o usprawnieniu procesów sprzedaży. Nie chcemy, by Cię to spotkało – dlatego przychodzimy z prostym przepisem na optymalizację Twojego e-commerce.

W tym artykule dowiesz się, dlaczego warto zainteresować się eparagonami fiskalnymi przed intensywnym okresem sprzedażowym, dlaczego się to (bardzo) w e-commerce opłaca – i to na konkretnych przykładach oraz co zrobić, żeby rozpocząć wystawianie eparagonów nawet w 24h.

Gotow_?

Zaczynajmy!

Eparagon zastępuje paragon papierowy i fakturę imienną

Zacznijmy od bazy. Pełnoprawny eparagon fiskalny to dokument w formie elektronicznej, który całkowicie zastępuje drukowany paragon tradycyjny oraz w efekcie także fakturę imienną. Jest to w pełni zgodne z prawem i, wbrew niektórym opiniom medialnym, działa już w Polsce na pełną skalę – w dużym mierze dzięki naszemu rozwiązaniu 🙂

Szczegółowo o eparagonach od strony techniczno-prawnej pisaliśmy w artykule: Czy na pewno wiesz, co to jest eparagon – zostawiamy link, jeżeli jesteś zainteresowan_.

Eparagon jest więc równy paragonowi papierowemu, z tą różnicą, że jego forma jest elektroniczna. I ta wydawałoby się niewielka zmiana w obsłudze transakcji przynosi bardzo wymierne korzyści biznesowe: tak dla wyników sprzedaży, jak i procesów fiskalizacji czy logistyki.

O czym zaraz się przekonasz.

Wystawianie eparagonów w ecommerce się (bardzo) opłaca

Pan Jacek, jeden z właścicieli e-commerce, z którym ostatnio wdrażaliśmy eparagony, podsumował rozwiązanie jednym hasłem: manna z nieba.

(Nie żartujemy…)

Skąd taka reakcja?

W przeszłości proces wystawiania dowodów zakupu w sklepie internetowym pana Jacka był żmudny i czasochłonny: pracownik magazynu musiał wydrukować każdy paragon (i zazwyczaj czekać nad drukarką na kolejkujące się wydruki), a następnie odszukać odpowiednią paczkę i włożyć do niej dokument przed wysyłką. Później w sklepie wdrożono nawet faktury imienne, ale to i tak nie rozwiązywało problemu: paragony drukować i tak trzeba było, i w dodatku ponosić dodatkowe koszty: archiwizacji i księgowości.

Słowem: za dużo poświęconego czasu i niepotrzebnie wysokie koszty.

Co się zmieniło po wdrożeniu eparagonów? 

W zasadzie wszystko – i automatyzacja to tutaj słowo klucz. Możliwość wystawiania eparagonów sprawiła, że:

  • Nie trzeba już drukować paragonów na papierze, a później wkładać je do każdej paczki z osobna przed wysyłką;
  • Nie trzeba wystawiać faktur imiennych ani ponosić kosztów archiwizacji i księgowości w tym zakresie;
  • Eparagon fiskalny jest wystawiany i przekazany odbiorcy automatycznie i bez udziału pracownika.

Dotychczasowy żmudny proces zastąpił jeden dokument elektroniczny, wystawiany natychmiastowo i automatycznie.

Co to w efekcie dało?
  • Obsługa transakcji, dotychczas ręczna, może „dziać się sama”: fiskalizacja została zautomatyzowana
  • Koszty fiskalizacji obniżyły się o 80% (czas pracy, papier, energia, amortyzacja, archiwizacja)
  • Logistyka zamówień stała się szybsza, a więc bardziej efektywna
  • Zmniejszyła się liczba urządzeń fiskalnych w firmie: teraz wystarczy jedna drukarka online
  • Zwolniły się zasoby ludzkie, które można wykorzystać w innych obszarach biznesu
  • Firma stała się bardziej ekologiczna

Czy nie brzmi to zachęcająco, zwłaszcza na nadchodzący intensywny okres sprzedażowy?

Jeżeli tak, opowiemy Ci teraz pokrótce o tym, jak uruchomić eparagony w dowolnym e-sklepie.

24h. Tyle wystarczy, aby uruchomić eparagony w dowolnym e-sklepie

Aby móc wydawać eparagony fiskalne w sklepie internetowym, potrzebujesz dwóch elementów:

  1. drukarki fiskalnej online: na rynku istnieje  wiele modeli obsługujących eparagony, pełną listę znajdziesz tutaj;
  2. integracji z systemem do wydawania eparagonów, czyli eparagony.pl: oferujemy wiele możliwości integracji na różnych poziomach, m.in.:
    • Platform sklepowych, np. WooCommerce, PrestaShop, IdoSell (wkrótce)
    • Integratorów, np. BaseLinker
    • Systemów ERP, np. Subiekt, Comarch ERP 
    • Udostępniamy też nasze API

Regularnie powiększamy listę zintegrowanych platform. Zawsze aktualna lista znajduje się tutaj.

Samo wdrożenie trwa zaledwie 24h. Wystarczy wypełnić formularz rejestracji, skonfigurować wtyczkę oraz połączenie z drukarką fiskalną, przetestować… I gotowe! A jeżeli lubisz instrukcje krok po kroku, zostawiamy Ci do niej link – w kilku punktach opisaliśmy, jak zacząć przygodę z eparagonami.

Na dziś to już wszystko. Przedstawiliśmy Ci narzędzie, które może przygotować i usprawnić Twój e-commerce jeszcze przed najgorętszym okresem sprzedażowym.

Zostawiamy Tobie decyzję, czy zechcesz go wypróbować 🙂

Jeżeli masz się pytania, pisz do nas śmiało!

Do napisania!

Spodobał Ci się ten artykuł?
Podziel się nim.