Jeżeli działasz w e-commerce to dobrze wiesz, jak intensywny potrafi być IV kwartał roku. Często jest to także moment, w którym wielu przedsiębiorców żałuje braku wcześniejszej refleksji o usprawnieniu procesów sprzedaży. Nie chcemy, by Cię to spotkało – dlatego przychodzimy z prostym przepisem na optymalizację Twojego e-commerce.
W tym artykule dowiesz się, dlaczego warto zainteresować się eparagonami fiskalnymi przed intensywnym okresem sprzedażowym, dlaczego się to (bardzo) w e-commerce opłaca – i to na konkretnych przykładach oraz co zrobić, żeby rozpocząć wystawianie eparagonów nawet w 24h.
Gotow_?
Zaczynajmy!
Eparagon zastępuje paragon papierowy i fakturę imienną
Zacznijmy od bazy. Pełnoprawny eparagon fiskalny to dokument w formie elektronicznej, który całkowicie zastępuje drukowany paragon tradycyjny oraz w efekcie także fakturę imienną. Jest to w pełni zgodne z prawem i, wbrew niektórym opiniom medialnym, działa już w Polsce na pełną skalę – w dużym mierze dzięki naszemu rozwiązaniu
Szczegółowo o eparagonach od strony techniczno-prawnej pisaliśmy w artykule: Czy na pewno wiesz, co to jest eparagon – zostawiamy link, jeżeli jesteś zainteresowan_.
Eparagon jest więc równy paragonowi papierowemu, z tą różnicą, że jego forma jest elektroniczna. I ta wydawałoby się niewielka zmiana w obsłudze transakcji przynosi bardzo wymierne korzyści biznesowe: tak dla wyników sprzedaży, jak i procesów fiskalizacji czy logistyki.
O czym zaraz się przekonasz.
Wystawianie eparagonów w ecommerce się (bardzo) opłaca
Pan Jacek, jeden z właścicieli e-commerce, z którym ostatnio wdrażaliśmy eparagony, podsumował rozwiązanie jednym hasłem: manna z nieba.
(Nie żartujemy…)
Skąd taka reakcja?
W przeszłości proces wystawiania dowodów zakupu w sklepie internetowym pana Jacka był żmudny i czasochłonny: pracownik magazynu musiał wydrukować każdy paragon (i zazwyczaj czekać nad drukarką na kolejkujące się wydruki), a następnie odszukać odpowiednią paczkę i włożyć do niej dokument przed wysyłką. Później w sklepie wdrożono nawet faktury imienne, ale to i tak nie rozwiązywało problemu: paragony drukować i tak trzeba było, i w dodatku ponosić dodatkowe koszty: archiwizacji i księgowości.
Słowem: za dużo poświęconego czasu i niepotrzebnie wysokie koszty.
Co się zmieniło po wdrożeniu eparagonów?
W zasadzie wszystko – i automatyzacja to tutaj słowo klucz. Możliwość wystawiania eparagonów sprawiła, że:
- Nie trzeba już drukować paragonów na papierze, a później wkładać je do każdej paczki z osobna przed wysyłką;
- Nie trzeba wystawiać faktur imiennych ani ponosić kosztów archiwizacji i księgowości w tym zakresie;
- Eparagon fiskalny jest wystawiany i przekazany odbiorcy automatycznie i bez udziału pracownika.
Dotychczasowy żmudny proces zastąpił jeden dokument elektroniczny, wystawiany natychmiastowo i automatycznie.
- Obsługa transakcji, dotychczas ręczna, może „dziać się sama”: fiskalizacja została zautomatyzowana
- Koszty fiskalizacji obniżyły się o 80% (czas pracy, papier, energia, amortyzacja, archiwizacja)
- Logistyka zamówień stała się szybsza, a więc bardziej efektywna
- Zmniejszyła się liczba urządzeń fiskalnych w firmie: teraz wystarczy jedna drukarka online
- Zwolniły się zasoby ludzkie, które można wykorzystać w innych obszarach biznesu
- Firma stała się bardziej ekologiczna
Czy nie brzmi to zachęcająco, zwłaszcza na nadchodzący intensywny okres sprzedażowy?
Jeżeli tak, opowiemy Ci teraz pokrótce o tym, jak uruchomić eparagony w dowolnym e-sklepie.
24h. Tyle wystarczy, aby uruchomić eparagony w dowolnym e-sklepie
Aby móc wydawać eparagony fiskalne w sklepie internetowym, potrzebujesz dwóch elementów:
- drukarki fiskalnej online: na rynku istnieje wiele modeli obsługujących eparagony, pełną listę znajdziesz tutaj;
- integracji z systemem do wydawania eparagonów, czyli eparagony.pl: oferujemy wiele możliwości integracji na różnych poziomach, m.in.:
- Platform sklepowych, np. WooCommerce, PrestaShop, IdoSell (wkrótce)
- Integratorów, np. BaseLinker
- Systemów ERP, np. Subiekt, Comarch ERP
- Udostępniamy też nasze API
Regularnie powiększamy listę zintegrowanych platform. Zawsze aktualna lista znajduje się tutaj.
Samo wdrożenie trwa zaledwie 24h. Wystarczy wypełnić formularz rejestracji, skonfigurować wtyczkę oraz połączenie z drukarką fiskalną, przetestować… I gotowe! A jeżeli lubisz instrukcje krok po kroku, zostawiamy Ci do niej link – w kilku punktach opisaliśmy, jak zacząć przygodę z eparagonami.
Na dziś to już wszystko. Przedstawiliśmy Ci narzędzie, które może przygotować i usprawnić Twój e-commerce jeszcze przed najgorętszym okresem sprzedażowym.
Zostawiamy Tobie decyzję, czy zechcesz go wypróbować
Jeżeli masz się pytania, pisz do nas śmiało!
Do napisania!