„Chcę się pozbyć papierowych świstków i wystawiać e-paragony… ale jak to zrobić?” – to jedno z najczęściej słyszanych przez nas pytań. I choć nasza odpowiedź zazwyczaj brzmi „To zależy…”, przedstawimy Ci dziś pewien stały schemat procesu. Oto 3 podstawowe warunki, które sprzedawca musi spełnić, aby zacząć wystawiać paragony elektroniczne.
To co, zaczynamy?
Co to jest paragon elektroniczny?
Warunek 1: kto może wystawiać e-paragony?
Warunek 2: aby wystawiać e-paragony, potrzebujesz drukarki fiskalnej online
Aby wystawiać e-paragony, konieczna jest odpowiednia drukarka fiskalna online – to warunek numer 2. Mimo że same paragony mogą już mieć formę elektroniczną, polskie prawo nadal wymaga urządzenia fiskalnego ewidencjonującego sprzedaż do ich wystawiania.
Jednak drukarka, po otrzymaniu informacji o wystawieniu wyłącznie paragonu elektronicznego, nie drukuje już dowodów zakupu. Można ją więc podłączyć na stałe do internetu i komputera, zamknąć w szafie… i zapomnieć. Co ważne, nie każda drukarka online dostępna na rynku jest odpowiednia do wystawiania paragonów elektronicznych. Urządzenie musi wspierać funkcjonalność eparagonów, a więc posiadać homologację Głównego Urzędu Miar. Obecnie na rynku jest ich już wiele ( sprawdź listę drukarek obsługujących e-paragony). Wszystkie obsługujemy w ramach usługi eparagony.pl. Jeżeli więc:
- fiskalizujesz sprzedaż i
- posiadasz dobrą drukarkę fiskalną online,
Do wystawiania paragonów elektronicznych pozostał ostatni element.
Warunek 3: integracja z systemem do wystawiania e-paragonów
Na przykładzie systemu eparagony.pl, integracja ze sklepem musi być przeprowadzona na dwóch poziomach (dotyczy to zarówno e-commerce, jak i sklepu stacjonarnego):
- Systemu sprzedaży
- Drukarki fiskalnej
- Wtyczki i moduły dla platform ecommerce, np. BaseLinker, Woocommerce
- Moduły do programów księgowych lub ERP, np. Subiekt, Comarch
- Możliwość integracji po API eparagony.pl (dla ecommerce oraz systemów POS sklepów stacjonarnych)
Po rejestracji do usługi otrzymasz od nas szczegółową instrukcję wdrożenia oraz wytyczne w zakresie zgodności regulacyjnej (compliance). Szczegółowe informacje o integracjach oraz pełna oferta dostępne są tutaj: eparagony.pl/cennik
Wdrażamy także rozwiązania indywidualne skrojone na miarę (np. obsługa sklepów autonomicznych czy wsparcie aplikacji mobilnych sprzedawców i/lub ich programów lojalnościowych oraz dedykowane modele dla sprzedaży stacjonarnej, np. via NFC).
Cały proces wdrożenia usługi trwa od kilku godzin do maksymalnie kilku dni. Przed i w trakcie wdrożenia nasz zespół jest do Twojej dyspozycji – każdy sprzedawca może liczyć na naszą kompleksową pomoc w uruchomieniu usługi.
I to wszystko!
Jeżeli masz dodatkowe pytania, napisz do nas: partner@eparagony.pl