„Chcę się pozbyć papierowych świstków i wystawiać eparagony… ale jak to zrobić?” – to jedno z najczęściej słyszanych przez nas pytań. I choć nasza odpowiedź zazwyczaj brzmi „To zależy…”, przedstawimy Ci dziś pewien stały schemat procesu. Oto 3 podstawowe warunki, które sprzedawca musi spełnić, aby zacząć wystawiać paragony elektroniczne.
To co, zaczynamy?
Warunek 1: czyli kto może wydawać eparagony fiskalne?
Warunek 2: aby wydawać eparagony, potrzebujesz drukarki fiskalnej online
Aby wydawać eparagony, konieczna jest odpowiednia drukarka fiskalna online – to warunek numer 2. Mimo że paragony jako dokumenty mogą już mieć formę elektroniczną, polskie prawo nadal wymaga fizycznego urządzenia fiskalnego ewidencjonującego sprzedaż do ich wystawiania.
Sama drukarka jednak, otrzymując instrukcję wystawienia paragonu wyłącznie w wersji elektronicznej, nic już nie drukuje. Można ją więc tylko podłączyć na stałe do internetu, zamknąć w szafie… i zapomnieć. Co ważne, nie każda drukarka online dostępna na rynku jest odpowiednia do wystawiania paragonów elektronicznych. Urządzenie musi wspierać funkcjonalność eparagonów, a więc posiadać homologację Głównego Urzędu Miar. Obecnie na rynku jest ich już wiele (lista drukarek online dostępna jest tutaj). Wszystkie obsługujemy w ramach usługi eparagony.pl. Jeżeli więc:
- fiskalizujesz sprzedaż i
- posiadasz dobrą drukarkę fiskalną online,
Do wystawiania paragonów elektronicznych pozostał ostatni element.
Warunek 3: integracja z systemem do wydawania eparagonów
Na przykładzie systemu eparagony.pl, integracja ze sklepem musi być przeprowadzona na dwóch poziomach (dotyczy to zarówno e-commerce, jak i sklepu stacjonarnego):
- Systemu sprzedaży
- Drukarki fiskalnej
- Wtyczki i moduły dla platform ecommerce, np. BaseLinker, Woocommerce
- Moduły do programów księgowych lub ERP, np. Subiekt, Comarch
- Możliwość integracji po API eparagony.pl (dla ecommerce oraz systemów POS sklepów stacjonarnych)
Po rejestracji do usługi otrzymasz od nas szczegółową instrukcję wdrożenia oraz wytyczne w zakresie zgodności regulacyjnej (compliance). Szczegółowe informacje o integracjach oraz pełna oferta dostępne są tutaj: eparagony.pl/cennik
Wdrażamy także rozwiązania indywidualne skrojone na miarę (np. obsługa sklepów autonomicznych czy wsparcie aplikacji mobilnych sprzedawców i/lub ich programów lojalnościowych oraz dedykowane modele dla sprzedaży stacjonarnej, np. via NFC).
Cały proces wdrożenia usługi trwa od kilku godzin do maksymalnie kilku dni. Przed i w trakcie wdrożenia nasz zespół jest do Twojej dyspozycji – każdy sprzedawca może liczyć na naszą kompleksową pomoc w uruchomieniu usługi.
I to wszystko!
Jeżeli masz dodatkowe pytania, napisz do nas: partner@eparagony.pl